Wat zijn niet-zetmeel-houdende groenten en fruit?

Ik las ergens dat het aan te raden is om niet-zetmeel-houdende groenten en fruit te eten;

welke groenten en fruit zijn niet-zetmeel-houdende voedingsmiddelen?

P.S.: bestaat er toevallig een lijst van zetmeel-houdende en niet-zetmeel-houdende groenten en fruit?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ter aanvulling: bij maagzuurklachten raden ze aan om niet-zetmeel-houdende groenten en fruit te eten, ik heb reflux en dus maagzuurklachten, daarom de vraag eigenlijk...

Toegevoegd na 5 minuten:
Ter aanvulling: bij maagzuurklachten raden ze aan om niet-zetmeel-houdende groenten en fruit te eten, ik heb reflux en dus maagzuurklachten, daarom de vraag eigenlijk...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
32.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
hoezo is dat beter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij maagzuurklachten raden ze aan om niet-zetmeel-houdende groenten en fruit te eten, ik heb reflux en maagzuurklachten...
Ritsuka
11 jaar geleden
en het kan niet van iets anders komen dat je eet? of van stress?
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.diabetes.org/food-and-fitness/food/what-can-i-eat/non-starchy-vegetables.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
reflux is koemelkallergie? hoezo zetmeel?
Ritsuka
11 jaar geleden
@saph: nee, reflux is omhoogkomend maagzuur: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oesofagale_reflux
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oohw :) Oke. haalde ik 2dingen door elkaar.
Sterkte ermee in ieder geval.

Het beste antwoord

Voedingsmiddelen rijk aan zetmeel :

aardappelen gortbloem- maïs
aardappelmeel (gortmout) meel
aardpeer(topinamboer) graangewassen- pastinaak
beschuit (tarwe , rogge , …) puddingpoeder
bloem griesmeel rijst
boekweit havermout roggemeel
brood kastanjes schorseneren
custardpoeder knäckebröd tapioca
deegwaren kokosnoot toost
eikels macaroni tarwemeel
gierst maïzena vermicelli

B. groenten met weinig zetmeel

artisjok pompoen (gewone en grootste soort)
bieten (zoete) raap (knol)
broccoli (geen bittere) sperziebonen
knolselderij (knol) spruitjes
koolraap uien (jong)
koolrabi wortelen
maïskolven

III. Groenten zonder zetmeel

andijvie (geen bittere) kardoen sla
asperges kervel slabonen*
bamboescheuten knolselderij (loof) snijbonen*
bladselderij koolraap (loof) spekbonen*
bleekselderij kolen(jong & zoet) spitskool
bloemkool paardebloemblad sterkers
bloemkoolblad (molsla) tuinbonen*
boerenkool peulen* (labbonen)
boterbonen*(wasbonen) (sluimererwten) tuinkers
champignons(alleen de pompoen (kleine) tuinkruiden
kleintjes) prinsessenbonen* veldsla
Chinese kool raapstelen venkel
flageoletten (naaldbo- rammenas witloof (Brussels)
nen) rodekool wittekool
groenekool savooikool wortelloof
selderij-groen selderij
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zetmeelrijke groenten zijn peulvruchten. Dus linzen, kapucijners, bruine en witte bonen, erwten.

Zetmeelrijke vruchten zijn bijvoorbeeld avocado, banaan, mango, papaya, vijgen, dadels.

Als je dat vergelijkt, dan zie je dat het eten is wat een stevige consistentie heeft. Alle sappige vruchten en groentes, en de bladgroenten zijn niet-zetmeelhoudend.
Amadea